Štefan Kocán

24.6.2019 od 19:30 Dvořákova síň Rudolfina

Štefan Kocán


Program:

  • Wolfgang Amadeus Mozart Symfonie č. 40 g moll – Allegro molto
  • Wolfgang Amadeus Mozart Únos ze serailu – árie Osmina „Wer ein Liebchen hat gefunden“
  • Wolfgang Amadeus Mozart Don Giovanni - árie Donny Anny "Crudele! Non mi dir"
  • Wolfgang Amadeus Mozart Kouzelná flétna – árie Sarastra „In diesen heil'gen Hallen“
  • Wolfgang Amadeus Mozart Symfonie č. 40 g moll – Andante
  • Gioacchino Rossini Semiramis – árie Assura „Si vi sara vendetta“
  • Gioacchino Rossini Lazebník sevillský – árie Dona Basilia „La calunnia è un venticello“
  • Wolfgang Amadeus Mozart Únos ze serailu – árie Osmina „Ha! wie will ich triumphieren“
  • Wolfgang Amadeus Mozart Symfonie č. 40 g moll – Menuetto
  • Wolfgang Amadeus Mozart Únos ze serailu – duet Osmina a Blondy „Ich gehe doch rate ich dir“
  • Wolfgang Amadeus Mozart Symfonie č. 40 g moll – Allegro assai
  • Wolfgang Amadeus Mozart Don Giovanni – árie Zerliny „Vedrai carino“
  • Wolfgang Amadeus Mozart Don Giovanni – árie Leporella „Madamina, il catalogo è questo“
  • Eugen Suchoň Bačovske piesne

  • Štefan Kocán, bas
  • Host: Slávka Zámečníková
  • Leoš Čepický, koncertní mistr

Štefan Kocán

Štefan Kocán slaví úspěchy na největších světových operních scénách. V letech 2002–2006 byl členem operního souboru Landestheater v rakouském Linci a v letech 2006–2008 opery v Basileji. Umělecké závazky ho poté zavedly do nejprestižnějšího operního domu světa – do newyorské Metropolitní opery, kde se dosud představil jako Král i Ramfis (Aida), Sparafucile (Rigoletto), Ferrando (Trubadúr), Gremin (Evžen Oněgin), Komtur (Don Giovanni) a Končak (Kníže Igor). Opakovaně se představil v živých přenosech z Metropolitní opery do kin po celém světě. Štefan Kocán vystupoval rovněž v milánské La Scale, mnichovské Bavorské státní opeře, Berlínské státní opeře, Teatro Municipal v Santiagu, Vídeňské státní opeře, londýnské Covent Garden či pražském Národním divadle. Pěvcův koncertní repertoár zahrnuje Mozartovo, Dvořákovo a Verdiho Requiem, Dvořákovo Stabat mater, Biblické písně a Cigánské melodie, Mahlerovu Symfonii č. 8 či Musorgského Písně a tance smrti.

Slávka Zámečníková

Absolvovala Konzervatoř v Bratislavě a od roku 2014 studuje na Hochschule für Musik Hanns Eisler v Berlíně. Zúčastnila se mistrovských kurzů u pedagogů jako Anna Tomowa-Sintow, Francisco Araiza, Deborah Polaski, Thomas Quasthoff, Luciana D’Intino a Julia Várady. V současnosti je členkou Operního studia berlínské Státní opery pod vedením Daniela Barenboima, kde se tuto sezonu mimo jiného představí jako 1. dáma (Kouzelná flétna), Flora Bervoix (La traviata) a Miss Jessel (Utahování šroubu). Je laureátkou mezinárodních soutěží, jako např. Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech, kde stejně jako na Mezinárodní soutěži M. Schneidera Trnavského a Mezinárodní soutěži Iuventus Canti ve Vráblích získala 1. cenu a další speciální ocenění, v Karlových Varech včetně Ceny Opery Národní divadla. Na vídeňské Mezinárodní soutěži Otto Edelmanna získala 3. cenu, Cenu publika a Cenu Daeugu Opera House v Koreji. V Itálii se stala finalistkou soutěže Concorso lirico internationale di Portofino, kde získala ocenění Evy-Marie Wieser. Také se po úzkém výběru mohla zúčastnit soutěže Queen Sonja v norském Oslu a soutěže Klaudia Taev v Estonsku. Na operních jevištích se představila jako Musetta (La bohème), Pamina (Kouzelná flétna), Paní Fluth (Veselé paničky windsorské), Hraběnka (Figarova svatba) a Woglinde (Zlato Rýna). V létě 2017 vystoupila na německém festivalu Rheingau Musik Festival spolu se Sinfoniettou Cracovia a v ruském Soči se představila s Mozartovým Requiem. Na podzim 2017 vystoupila v berlínském Konzerthausu a v Gruzínském národním divadle. Představila se na koncertních pódiích v Brazílii, Austrálii, Číně, Jižní Koreji, Francii, Monaku, Itálii či Rusku a spolupracovala s orchestry jako např. Kammerorchester Berlin, Filarmonica Arturo Toscanini di Parma či Schloss Schönbrunn Orchester. Je taktéž stipendistkou Liz Mohn Kultur- und Musikstiftung, Junge Musiker Stiftung a Deutschlandstipendium. V červnu 2018 debutovala v Národním divadle v Praze jako Sophie (Massenet: Werther).

Leoš Čepický

Absolvoval Konzervatoř v Pardubicích a Akademii múzických umění v Praze. Z mnoha mezinárodních soutěží připomeňme alespoň úspěchy v Záhřebu nebo italské Gorizii. Často vystupuje jak na sólových recitálech tak i a na koncertech s orchestrem doma i v zahraničí. V roce 2000 uvedl k 250. výročí úmrtí J. S. Bacha kompletní provedení Sonát a Partit pro sólové housle na festivalu Smetanova Litomyšl, o dva roky později vznikla nahrávka pro Multisonic. Od roku 2007 vyučuje hru na housle na AMU v Praze a v září 2010 byl jmenován vedoucím strunné katedry HAMU. Již během svých studií se stal primáriem Wihanova kvarteta, jehož členem je dodnes. S Wihanovým kvartetem získal první cenu na Pražském jaru 1988 a první místo na Mezinárodní soutěži smyčcových kvartet v Londýně v roce 1991. V letech 2008– 2009 provedlo Wihanovo kvarteto všech 16 kvartet Ludwiga van Beethovena. Leoš Čepický hraje na housle z dílny Mistra houslaře Jana B. Špidlena, kopie Guarneri del Gesù 1741.