Koncert u příležitosti významného životního jubilea Lubomíra Brabce
Program:
- Antonín Dvořák Polka z České suity
- Antonio Vivaldi Koncert d moll pro violu, kytaru a smyčce
- Georg Friedrich Händel Koncert B dur pro harfu a kytaru a smyčce
- Joaquín Rodrigo Adagio z Concierta de Aranjuez
- Gioacchino Rossini Hedvábný žebřík, předehra
- Wolfgang Amadeus Mozart Duet Paminy a Papagena z opery Kouzelná flétna
- Wolfgang Amadeus Mozart La ci darem la mano z opery Don Giovanni
- Antonio Vivaldi Koncert pro housle a orchestr op. 8 č. 2 „Léto“
- Josef Mysliveček Allegro z Tre nocturni
- Giacomo Puccini O mio babbino caro z opery Gianni Schicchi
- César Franck Panis Angelicus
- Lubomír Brabec, kytara a jeho hosté:
- Gabriela Beňačková, soprán
- Kateřina Englichová, harfa
- Jitka Hosprová, viola
- Roman Janál, baryton
- Alžběta Poláčková, soprán
- Pavel Šporcl, housle
- Cancioneta Praga, sbormistr Lukáš Jindřich
Lubomír Brabec
Kytarista Lubomír Brabec patří bezesporu k nejvýznamnějším interpretům české současnosti. Významným mezníkem v jeho uměleckých začátcích byl úspěch, kterého dosáhl v roce 1974 na Mezinárodní kytarové soutěži v Paříži. V roce 1980 získal stipendium britské vlády a pokračoval ve studiích na londýnské Royal Academy of Music a ve světově proslulém Early Music Centre. Lubomíru Brabcovi je vlastní stylově pestrý repertoárový rejstřík. Je oblíbeným a častým hostem různých televizních pořadů a rozhlasových studií. Spolupracuje s nejrenomovanějšími orchestry, pěvci i sólisty na celém světě. Lubomír Brabec také zaujal nejširší posluchačskou veřejnost svými výlety do světa populární a jazzové hudby. Vrcholem a podstatou jeho činnosti však vždy byla, je a zůstane klasika. Pozornost médií pak často upoutávají jeho nekonvenční cestovatelské a sportovní aktivity. Jako první hudebník na světě uskutečnil v roce 1997 koncert v šestém světadílu v Antarktidě.
Gabriela Beňačková
Kateřina Englichová
Absolventka Curtisova institutu ve Filadelfii a vítězka Pro Musicis International Award v New Yorku spolupracovala s významnými umělci a soubory – Mstislav Rostropovič, Josef Suk, Pavel Šporcl, Ivan Ženatý, Vilém Veverka, Pražákovo kvarteto, Wihanovo kvarteto ad. Několik let hrála s Filadelfským orchestrem a měla možnost pracovat s dirigenty, jako jsou sir Simon Rattle, Claudio Abbado, Riccardo Muti, Wolfgang Sawallisch, Michael Tilson-Thomas, Seiji Ozawa ad. Vystoupila mimo jiné s Českou filharmonií, se San Francisco Chamber Orchestra, s Hongkongským komorním orchestrem, s Budapešťským symfonickým orchestrem. V roce 1998 debutovala v newyorské Weill Recital Hall v Carnegie Hall. Jako sólistka měla možnost vystupovat v sálech, jako jsou Beethoven Saal v Bonnu, Théâtre de l’Athénée v Paříži, Auditorio de Nacional de la Musica v Madridu, či v komorním sále Berlínských filharmoniků.
Jitka Hosprová
Roman Janál
Barytonista Roman Janál vystudoval hru na housle na plzeňské konzervatoři a zpěv na Hudební akademii v Sofii, kde již během studií hostoval na scéně Státní opery. Své první angažmá přijal v Banské Bystrici, odkud přešel do Komorní opery (pozdější Opery Mozart) v Praze. Od roku 1994 hostoval v plzeňské opeře a v roce 1995 se po úspěšném debutu s rolí Guglielma v „Così fan tutte“ a Figara v „Lazebníku sevillském“ stal sólistou Státní opery Praha.
Od roku 1997 působí jako sólista Národního divadla, kde nastudoval mnoho rolí domácího i světového repertoáru. S Národním divadlem a Státní operou Praha absolvoval řadu zahraničních zájezdů. Představil se mimo jiné na festivalech Dny Bohuslava Martinů v Londýně s Jiřím Bělohlávkem a orchestrem BBC, Europalia Brusel, Festival B. Martinů v Amsterdamu (za vedení Ch. Hoogwooda), Pražské jaro, Smetanova Litomyšl, Mezinárodní hudební festival v Českém Krumlově, dvakrát na festivalu soudobé hudby v Bostonu, stejně jako na koncertních turné v Austrálii, Koreji, Japonsku a Francii.
Spolupráce s Českou televizí dala vzniknout filmovým verzím oper Josefa Berga „Návrat Odysseův do vlasti“ a „Evropská turistika“ a Bohuslava Martinů „Slzy nože“ a „Hlas lesa“. V roce 1995 se stal absolutním vítězem mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech. Za roli Polluxe v inscenaci Rameauvy opery „Castor a Pollux“ v Národním divadle získal Cenu Thálie za rok 1999.
Roman Janál je členem Janáčkovy opery Národního divadla Brno. Patří k čestným členům Mezinárodního pěveckého centra A. Dvořáka a pedagogicky působí na pražské HAMU a na Mezinárodní konzervatoři v Praze.
Alžběta Poláčková
Pavel Šporcl
Vystudoval Pražskou konzervatoř a hudební fakultu AMU u profesora Václava Snítila. V letech 1991–96 studoval v USA na prestižních školách a univerzitách pod vedením vynikajících pedagogů Dorothy De Lay, Itzhaka Perlmana, Masaa Kawasakiho a Dr. Eduarda Schmiedera. Ve své dosavadní kariéře spolupracoval s mnoha významnými orchestry: Česká filharmonie, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Pražská komorní filharmonie, Tokyo Metropolitan Symphony Orchestra, National Orchestra de France, Liverpoolská královská filharmonie, Orchestre de Paris, Kyoto Symphony Orchestra, Suisse de Romande, Sinfonia Varsovia, Slovenská filharmonie, Staatkapelle Weimar. Vystoupil s předními dirigenty, jakými jsou Vladimir Ashkenazy, Libor Pešek, Jiří Bělohlávek, Vladimir Fedosejev, Yan Pascal Tortelier, Andris Nelsons, Jiří Kout, Serge Baudo, Colin Davis. Koncerty Pavla Šporcla ve svých programech uvádějí prestižní hudební festivaly Salzburger Festspiele, Pražské jaro, Schleswig-Holstein a další. Na koncertních pódiích se setkal s Karlem Gottem, Evou Pilarovou, Vojtěchem Dykem, Ewou Farnou, kapelou Kryštof i Hradišťanem. Je častým hostem televizních a rozhlasových pořadů, těší se zájmu všech médií. Vyučuje hru na housle na hudební fakultě AMU v Praze.