23/6/20

19:30

Dvořákova síň Rudolfina

Jana Kurucová, soprán
Leoš Čepický, koncertní mistr

Program

Wolfgang Amadeus Mozart: Divadelní ředitel, předehra
Wolfgang Amadeus Mozart: „Io ti lascio cara addio“, koncertní árie
Wolfgang Amadeus Mozart: „Un baccio di mano“, koncertní árie 
Ludwig van Beethoven: Coriolan, předehra
Ludwig van Beethoven: “Ah, perfido…“, koncertní árie
Ludwig van Beethoven: „Hat mann nicht…“, árie z opery Fidelio
Wolfgang Amadeus Mozart: Figarova svatba, předehra
Wolfgang Amadeus Mozart: „Cinque…dieci…venti…trenta“ duet z opery Figarova svatba
Wolfgang Amadeus Mozart: „Non ho colpa“, árie z opery Idomeneo
Wolfgang Amadeus Mozart: „Solche hergelaufne laffen“, árie z opery Únos ze Serailu
Wolfgang Amadeus Mozart: „Il core vi dono…“, duet z opery Cosi fan tutte
Wolfgang Amadeus Mozart: La clemenza di Tito, předehra
Wolfgang Amadeus Mozart: „Deh, per questo instante“ árie z opery La clemeza di Tito

Jana Kurucová

Narodila se na Slovensku. V letech 1997-2001 studovala hru na klavír a varhany, dirigování sboru a zpěv na konzervatoři v Bánské Bystrici. V letech 2000-2002 studovala pedagogiku zpěvu v Bratislavě a v letech 2003-2005 zpěv na Universität für Musik und Darstellende Kunst v rakouském Grazu. V té době také hostovala v tamním Theater im Palais v Mozartových operách Kouzelná flétna jako 2. dáma a La finta giardiniera jako Ramiro. V roce 2005 hostovala jako Olga na Forum Junges Musiktheater v Hamburku, následně se stala členkou tzv. mladého ansámblu Bavorské státní opery v Mnichově a od roku 2006 byla členkou Theater der Stadt Heidelberg, kde vystupovala jako Cherubín (Mozart: Figarova svatba), Charlotta (Massenet: Werther), Sesto (Mozart: La clemenza di Tito), Idamante (Mozart: Idomeneo), Rosina (Rossini: Lazebník sevillský) a v rolích Vivaldiho oper (Ramiro v Motezumovi, Megacle v L’Olimpiade, Lucio v Tito Manliovi). Od sezony 2009/2010 je členkou Deutsche Oper Berlin, kde účinkuje mimo jiné jako Rosina, Cherubín, Hänsel (Humperdinck: Perníková chaloupka), Fenena (Verdi: Nabucco), Antonia (d’Albert: Nížina), 2. dáma (Mozart: Kouzelná flétna) a Melisanda (Debussy: Pelleas a Melisanda). Na scénách Národního divadla se představila jako Mozartův Idamante (Idomeneo) a Donna Elvira (Don Giovanni) a Bizetova Carmen. Vedle opery se věnuje také koncertní činnosti. Do jejího repertoáru patří: Vivaldi: Gloria, Mozart: Korunovační mše, Beethoven: Mše C-Dur a Pergolesi: Stabat Mater. Vystupovala na Heidelberger Schlossfestspielen, ve Philharmonie Essen a v Sále královny Alžběty v Antverpách.

Leoš Čepický

Absolvoval Konzervatoř v Pardubicích a Akademii múzických umění v Praze. Z mnoha mezinárodních soutěží připomeňme alespoň úspěchy v Záhřebu nebo italské Gorizii. Často vystupuje jak na sólových recitálech tak i a na koncertech s orchestrem doma i v zahraničí. V roce 2000 uvedl k 250. výročí úmrtí J. S. Bacha kompletní provedení Sonát a Partit pro sólové housle na festivalu Smetanova Litomyšl, o dva roky později vznikla nahrávka pro Multisonic. Od roku 2007 vyučuje hru na housle na AMU v Praze a v září 2010 byl jmenován vedoucím strunné katedry HAMU. Již během svých studií se stal primáriem Wihanova kvarteta, jehož členem je dodnes. S Wihanovým kvartetem získal první cenu na Pražském jaru 1988 a první místo na Mezinárodní soutěži smyčcových kvartet v Londýně v roce 1991. V letech 2008– 2009 provedlo Wihanovo kvarteto všech 16 kvartet Ludwiga van Beethovena. Leoš Čepický hraje na housle z dílny Mistra houslaře Jana B. Špidlena, kopie Guarneri del Gesu 1741.

Mozartova Praha 1955